Skip to content

Annapurna Base Camp Trek ehk ekspresskiirusel otse mägede keskele

Lamasin rahutult oma magamiskotis 3700 meetri kõrgusel ja ootasin kannatamatult äratuskella helinat. Lõpuks ometi, suutsin vaid mõelda kui kell 4 varahommikul mu telefon lõpuks laulma hakkas. Kuigi olin eelneval ööl vaid kolm tundi und saanud, olin õnnelik, et kell mul lõpuks ärgata lubas. Kõrgusest tingitud unetusega ja kerge peavaluga võideldes oli pea võimatu uinuda ning nii kui magama jäin, äratas mu keha mind järjekordse sooviga tualetti minna.*

*Tihe urineerimine kõrgustes ei ole märk seni diagnoosimata eesnäärme suurenemisest või põiepõletikust, vaid see on normaalne osa aklimatiseerumisest.

Riietusime vaikides hiinlannast toakaaslasega, pakkisime asjad ja olime kell 4.30 valmis alustama teed Annapurna Base Campi (ABC), 4130m suunas. Sulgesin toast väljudes tabalukuga ukse ja enne kui jõudsin ümber pöörata, oli mulle õlani ulatuv hiinlanna juba kuskile kadunud. Kehitasin pimeduses õlgu ja asusin üksinda teele, järgides esimeste baaslaagrisse teel olevate unetute pealampide kaugeid tulukesi.

Macchapucchare Base Campist, kus unetu öö veetsin, on ABCsse vaid umbes 1,5-2 tunnine lauge matk, tõusu on vaid 410 meetrit. Mu tee kulges pimedas, pea kohal säramas kirjeldamatul hulgal tähti ja Linnutee (mille pildistamiseks ma statiivi kaasa ei vedanud). Iga astutud sammuga hakkas taevas heledamaks värvuma, andes aimu kõrgetest tippudest mu ümber. Ma teadsin, et mind ootab ABCs ees 360-kraadine vaade mägedele ning võimalus näha üht imelisemat päikesetõusu, mida ette võiks kujutada. Mu suu hakkas vaikselt kõrvuni ulatuma.

Annapurna South

Kui päike hakkas vaikselt kõrgemaid mäetippe kuldkollaseks värvima, olin kohale jõudnud ja valmis päikesetõusu nautima. ABC taga on väike mäehari, millest ühele poole jääb liustik. Sellele mäeharjale kogunetaksegi vaadet nautima, mis tähendab, et ABCsse jõudnu jagab oma hommikut mitmekümne sädistava inimesega. Juhuslikult avastasin aga hoopis parema koha, kus hea õnne korral võib päikesetõusu lausa üksi vaadata. Juhtusin nimelt olema üks esimesi, kes tagasiteed alustas ja selleks hetkeks kui päike Machhapuchhare tagant välja piiluma hakkas, olin üksinda oru keskel jälgimas kuidas kõik mäed järk-järgult päikese kätte jõudsid. Vaade oli minu arvates kordades parem kui eelnimetatud mäeharjalt.

Machhapuchhare ehk Fishtail on paremal, kõige kõrgem tipp pildil

ABCst avaneb vaade järgmistele mägedele: Annapurna South,7219m; Hiunchuli, 6441m; Machhapuchhre, 6993m ja Annapurna III, 7556m.

Annapurna Base Camp Trek on lühike, keskmise raskusega matk otse mägede keskele. See on üks populaarseim matk Nepaalis, mille ette võtmiseks on kahenädalane puhkus täiesti piisav. Matkabürood reklaamivad matka pikkuseks 8 päeva, Lonely Planet 10. Tavalise füüsisega inimesele on retk kindlasti jõukohane, võib juhtuda, et ABCsse jõudmiseks kulub isegi vähem aega. Mina käisin üles ja alla viie päevaga, kandes ka oma seljakotti. Sõitsin džiibiga 2000 meetri kõrgusel asuvasse külla ja alustasin matka sealt. Samal päeval kui jõudsin ABCsse kõndisin peaaegu et alguspunkti tagasi. See oli üsna hardcore ja enamus inimesi seda ei tee, kuid olin üksinda (mõistuse hääl mind ei keelanud), tempo oli hea ning jõudu jätkus samuti.